Nog maar een aantal plekken vrij deze maand!

Huisstijl ontwerp

Klantwaardering van 5.0 uit 3 reviews

Op maat gemaakt
huisstijl ontwerp

Uniek huisstijl
ontwerp
op maat

De elementen van een huisstijl

De huisstijl elementen

De volgende elementen werken nauw samen om een sterke huisstijl (brand identity) te creëren die je merk onderscheidt van anderen, herkenbaarheid opbouwt en een professionele uitstraling geeft. Kleuren, typografie en grafische elementen zorgen voor een consistente visuele identiteit die jouw boodschap versterkt. Dit zorgt ervoor dat alle ontwerpen en communicatie-uitingen naadloos op elkaar aansluiten.

Uniek logo

Het logo is het centrale en meest herkenbare element van je huisstijl. Het moet uniek en onderscheidend zijn, zodat het direct geassocieerd wordt met jouw merk. Of het nu een combinatie van tekst en symbolen is of enkel een beeldmerk, het logo moet de essentie van jouw bedrijf en zijn kernwaarden goed weergeven voor maximale herkenning.

Kleurenpalet

Consistent kleurgebruik is essentieel voor een sterke huisstijl. Je kleurenpalet bestaat uit primaire en secundaire kleuren die door al je visuele communicatie gebruikt worden. Deze kleuren dragen de emoties en identiteit van je merk. Door dezelfde kleuren te gebruiken, creëer je herkenbaarheid en consistentie in al je marketingmateriaal, zowel online als offline.

Typografie

Het juiste lettertype is van groot belang voor de uitstraling en leesbaarheid van je merk. In je huisstijl bepaal je de lettertypen die consistent door alle communicatie materialen worden gebruikt, van je website tot brochures en advertenties. Het lettertype moet de aard van je bedrijf weerspiegelen, of je nu een formele, moderne, speelse of zakelijke uitstraling wilt.

Grafische elementen

Grafische elementen, zoals lijnen, vormen, patronen en iconen, voegen visuele accenten toe aan je huisstijl. Ook het gebruik van foto’s is belangrijk en moet passen bij de uitstraling van je merk. Deze visuele elementen zorgen voor diepte en consistentie in je merkcommunicatie, waardoor je merk als geheel een herkenbare en professionele uitstraling krijgt.

Pay-off / slogan

Een sterke pay-off (of slogan) is een krachtige zin die de kernwaarden of het unieke voordeel van je merk communiceert. Het kan deel uitmaken van je logo of apart worden gebruikt in marketing uitingen. Een effectieve pay-off versterkt je boodschap en zorgt ervoor dat je merk makkelijk in het geheugen van je doelgroep blijft hangen.

100% tevredenheidgarantie

100% tevredenheid
garantie

Ik ben van mening dat jij als klant 100% tevreden moet zijn over het resultaat van het ontwerp dat ik voor jou gemaakt heb. Ik bied dan ook een 100% tevredenheidgarantie, wat inhoudt dat ik blijf ontwerpen totdat jij helemaal tevreden bent met het ontwerp en het volledig aansluit bij jouw wensen en verwachtingen.

Ik ben van mening dat jij als klant 100% tevreden moet zijn over het resultaat van het ontwerp dat ik voor jou gemaakt heb. Ik bied dan ook een 100% tevredenheid-
garantie, wat inhoudt dat ik blijf ontwerpen totdat jij helemaal tevreden bent met het ontwerp en het volledig aansluit bij jouw wensen en verwachtingen.

Inbegrepen in huisstijl ontwerp

Opgenomen in het huisstijl ontwerp

In mijn huisstijl ontwerp krijg je alles wat je nodig hebt om jouw merk visueel consistent en professioneel te presenteren. Dit omvat ontwerpen voor visitekaartjes, briefpapier, vervolgpapier en enveloppen, evenals drukklaar aangeleverde bestanden. Hoewel het logo niet standaard is inbegrepen, kan het uiteraard worden toegevoegd voor een compleet huisstijlpakket. Alles wordt afgestemd op jouw unieke merkidentiteit.

Logo

Het logo ontwerp is niet standaard inbegrepen bij het huisstijl ontwerp, maar kan apart worden toegevoegd. Dit biedt flexibiliteit voor klanten die alleen een logo willen of juist een complete huisstijl. Zo bepaal jij zelf of je alleen een logo wilt laten ontwerpen of dat je ook de volledige visuele identiteit van je merk wilt laten ontwikkelen.

Visitekaartje

Een visitekaartje heeft altijd een voor- en achterkant, maar jij beslist of de achterzijde wordt vormgegeven. Op de voorkant staan meestal je contactgegevens, terwijl de achterkant vaak alleen een logo of slogan bevat. Uiteraard is dit volledig naar wens aan te passen, zodat het kaartje perfect aansluit bij de uitstraling van jouw bedrijf.

Briefpapier

Bij het ontwerp van je briefpapier wordt doorgaans je bedrijfsnaam, adresgegevens, KvK- en btw-nummer en contactinformatie opgenomen. Dit zorgt voor een professionele uitstraling en consistentie in je communicatie. We zorgen ervoor dat de lay-out perfect aansluit bij de rest van je huisstijl, zodat het geheel een uniforme en professionele uitstraling heeft, zowel digitaal als op papier.

Vervolgpapier

Vervolgpapier is vrijwel identiek aan briefpapier, maar zonder gegevens en/of logo. Dit oogt vaak professioneler bij het versturen van contracten of meerbladige informatie pakketten. Zo blijft de lay-out strak en consistent zonder overbodige herhaling van gegevens op elke pagina, wat zorgt voor een nette en overzichtelijke uitstraling.

Enveloppe

Op een enveloppe wordt vaak alleen het logo geplaatst, eventueel in combinatie met grafische elementen of een slogan uit je huisstijl. Het ontwerp moet simpel maar effectief zijn, zodat de enveloppe meteen herkenbaar is. Of het nu gaat om een klein logo of een opvallende grafische vorm is, alles wordt passend afgestemd op jouw merk.

Drukbestanden en drukwerk

Onze drukwerkbestanden worden altijd drukklaar geleverd, zodat je snel kunt starten. Je ontvangt verschillende bestandsformaten, zoals PDF, AI of EPS, zodat je altijd het juiste bestand hebt voor de drukker. Alles wordt zorgvuldig voorbereid volgens de standaarden van drukkerijen, zodat je eindresultaat voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen.

Mijn werkwijze

Kennismaking & Bespreking

Ontwerpen & Creëren

Finalisatie & Oplevering

Uitgelicht werk

Klant recensies

Veel gestelde vragen

Wat is inbegrepen bij een huisstijl ontwerp?

Een huisstijl omvat het ontwerp van een visitekaartje, briefpapier, vervolgpapier en enveloppe.

Hoe lang duurt het om een huisstijl te ontwikkelen?

Dit duurt doorgaans 2 tot 4 weken.

Kan ik mijn huidige huisstijl laten vernieuwen?

Uiteraard! Ik help je graag met het vernieuwen of moderniseren van je huisstijl.

Kan ik losse onderdelen laten ontwerpen?

Ja, onderdelen zoals alleen visitekaartjes of briefpapier zijn ook mogelijk. Vraag hier een vrijblijvende offerte voor aan.

Waarom kiezen voor SunlineDesign?

Waarom SunlineDesign?

Contact informatie


Liever persoonlijk afspreken? Kom gerust langs, ik zet de koffie vast klaar!

Liever persoonlijk afspreken? Kom gerust langs, ik zet de koffie vast klaar!
 
Liever persoonlijk afspreken? Kom gerust langs, ik zet de koffie vast klaar!

Telefoonnummer

Telefoonnummer

Let's together

Meer informatie of een offerte?

Meer informatie

of een offerte?

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en zijn het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google van toepassing.

Contactgegevens:

Volg mij:

Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.