Nog maar een aantal plekken vrij deze maand!

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1. Definities

1. SunlineDesign is een eenmanszaak die zich ten doel stelt het helpen van particulieren en bedrijven om zich grafisch te uiten.

2. In deze Algemene voorwaarden wordt onder “Opdrachtgever” verstaan: de natuurlijke persoon of rechtspersoon of het samenwerkingsverband van natuurlijke en/of rechtspersonen of de namens deze handelende tussenpersoon of vertegenwoordiger die gebruikmaakt van de Diensten van SunlineDesign en SunlineDesign de opdracht geeft Diensten te verlenen zoals bedoeld in lid 4 van dit artikel.

3. In deze Algemene voorwaarden wordt onder “Overeenkomst” verstaan: de rechtsbetrekking tussen SunlineDesign en Opdrachtgever, een en ander in meest ruime zin.

4. In deze Algemene voorwaarden wordt onder “Diensten” verstaan:  alle door SunlineDesign en/of door haar ingeschakelde derden aan Opdrachtgever geleverde producten en diensten, onder andere inhoudende  het helpen van particulieren en bedrijven om zich grafisch te uiten, alsmede alle andere door SunlineDesign ten behoeve van Opdrachtgever verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van Opdrachtgever worden verricht.

5. In deze Algemene voorwaarden wordt onder “Website” verstaan: de website www.sunlinedesign.nl.

Artikel 2. Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden

1. De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle tussen Opdrachtgever en SunlineDesign gesloten Overeenkomsten.

2. Afwijkingen van de Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met SunlineDesign overeengekomen.

3. Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van de Opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.

4. De Algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde opdrachten van Opdrachtgever.

Artikel 3. De Overeenkomst

1. Alle offertes, aanbiedingen en voorstellen van SunlineDesign zijn vrijblijvend.

2. De Opdrachtgever kan contact opnemen met SunlineDesign via de website of e-mail voor een van de aangeboden Diensten. SunlineDesign zal met Opdrachtgever overleggen omtrent zijn verwachtingen en kan daarna een offerte opmaken die per e-mail verstuurd zal worden. De Overeenkomst komt pas tot stand door ondertekening van de offerte of middels een opdrachtbevestiging.

3. Als SunlineDesign een bevestiging naar Opdrachtgever stuurt, is die beslissend voor de inhoud en uitleg van de Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke verschrijvingen. SunlineDesign kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

4. Indien Opdrachtgever aantekeningen maakt of reacties geeft op de offerte van SunlineDesign dan maken zij geen deel uit van de Overeenkomst, tenzij SunlineDesign deze schriftelijk bevestigt.

5. Een opdracht door Opdrachtgever waaraan geen schriftelijke offerte vooraf is gegaan, behoeft schriftelijke aanvaarding door SunlineDesign.

Artikel 4. Uitvoering van de Overeenkomst

1. SunlineDesign zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk overeenkomstig de schriftelijk vastgelegde afspraken, uit te voeren.

2. SunlineDesign heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

3. Bij het inschakelen van derden zal SunlineDesign de nodige zorgvuldigheid in acht nemen en bij de selectie van deze derden, zoveel als dit in de relatie tot Opdrachtgever redelijkerwijs mogelijk en gebruikelijk is, met Opdrachtgever overleggen. De kosten van het inschakelen van deze derden komen voor rekening van Opdrachtgever, en zullen door SunlineDesign worden doorbelast aan Opdrachtgever.

4. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan SunlineDesign aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan SunlineDesign worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan SunlineDesign zijn verstrekt, heeft SunlineDesign het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.

5. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat SunlineDesign zijn Diensten tijdig en deugdelijk kan verrichten. Indien Opdrachtgever zijn afspraken hieromtrent niet nakomt, is hij gehouden de hieruit voortvloeiende schade te vergoeden.

6. Indien voor de uitvoering van Diensten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Opdrachtgever SunlineDesign hiervan schriftelijk in gebreke te stellen. SunlineDesign dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de Overeenkomst.

Artikel 5. Ontwerpfase

1. SunlineDesign ontwerpt binnen 14 dagen een eerste concept.

2. Opdrachtgever dient het concept binnen 7 dagen goed te keuren.

3. SunlineDesign stuurt Opdrachtgever elke 14 dagen een update van de ontwikkelingen omtrent het ontwerp. Wanneer Opdrachtgever niet tevreden is met een update, dient hij dit zo snel mogelijk te laten weten. SunlineDesign wacht na elke update met het vervolgen van zijn werkzaamheden totdat hij een reactie van Opdrachtgever gehad heeft, zodat hij eventuele feedback kan verwerken.

4. Indien Opdrachtgever het eerste concept afkeurt, spreken SunlineDesign en Opdrachtgever onderling af wanneer SunlineDesign een nieuw concept ontwikkeld. Het afkeuren van het concept is geen geldige reden om de Overeenkomst te ontbinden.

Artikel 6. Openbaarmaking en verveelvoudiging

Artikel 7. Meerdere opdrachtnemers

1. Indien Opdrachtgever eenzelfde opdracht tegelijkertijd aan meerdere partijen, waaronder  SunlineDesign, wenst te verstrekken, dan dient Opdrachtgever alle partijen hiervan op de hoogte te stellen.

2. Op verzoek van SunlineDesign dient Opdrachtgever mede te delen aan welke partijen eenzelfde opdracht is verstrekt.

3. Indien Opdrachtgever eenzelfde opdracht reeds eerder aan een andere partij verstrekt heeft en, om welke reden dan ook, de opdracht opnieuw wenst te laten uitvoeren, dient Opdrachtgever mede te delen aan welke partij de opdracht verstrekt was en waarom Opdrachtgever de opdracht opnieuw verstrekt.

Artikel 8. Wijziging van de Overeenkomst

1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen  SunlineDesign en Opdrachtgever tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de Overeenkomst overgaan.

2. Indien tussentijds blijkt dat de kosten voor de uitvoering van de Overeenkomst aanzienlijk (te weten meer dan 10%) hoger worden dan in de offerte is neergelegd, stopt SunlineDesign met de ontwikkelingen totdat hij goedkeuring heeft ontvangen van Opdrachtgever om verder te gaan. Indien Opdrachtgever niet verder wenst te gaan en de overeenkomst wenst te ontbinden, dient Opdrachtgever de tot dan toe gemaakte kosten te vergoeden.

3. Indien de Overeenkomst wordt gewijzigd overeenkomstig lid 1 van dit artikel, daaronder begrepen een aanvulling, is er sprake van een aanvullende opdracht. Over deze aanvullende opdracht zal vooraf een aparte afspraak over de honorering worden gemaakt. Zonder aanvullende offerte gelden de oorspronkelijke voorwaarden, waarbij de extra Diensten tegen het afgesproken tarief betaald worden.

4. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen wanprestatie van  SunlineDesign op en is voor de Opdrachtgever geen grond om de Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden.

5. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen  SunlineDesign en Opdrachtgever zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen door middel van een aanvullende of gewijzigde Overeenkomst zijn aanvaard door beide partijen. Deze wijziging geschiedt schriftelijk.

Artikel 9. Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst

Artikel 10. Annulering

Artikel 11. Kosten, honorering en betaling

Artikel 12. Intellectuele eigendom

1. Alle rechten van intellectueel eigendom van SunlineDesign worden, voor zover mogelijk, overgedragen aan Opdrachtgever tijdens de oplevering, tenzij in de Overeenkomst anders is afgesproken.

2. SunlineDesign verleent Opdrachtgever een non exclusieve licentie voor het gebruik van het geleverde product. Deze licentie is schriftelijk opgenomen in de Overeenkomst.

3. Indien Opdrachtgever een ruimer gebruik wenst dan is overeengekomen, dan dient dit altijd opnieuw schriftelijk te worden vastgelegd. Het staat SunlineDesign vrij hier een extra bijdrage voor te vragen.

4. Het is niet mogelijk voor Opdrachtgever om zonder voorafgaande toestemming van SunlineDesign wijzigingen toe te brengen in het concept dan wel eindproduct.  SunlineDesign kan deze toestemming niet weigeren te geven indien dit in strijd is met de redelijkheid en billijkheid.

5. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, behoort niet tot de opdracht het uitvoeren van een onderzoek naar het bestaan van merkrechten, octrooirechten of auteursrechten van derden door SunlineDesign.

Artikel 13. Aansprakelijkheid

1. SunlineDesign kan nooit aansprakelijk worden gesteld aangaande ontevredenheid over het eindproduct. SunlineDesign heeft slechts een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting.

2. SunlineDesign kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor enige fouten in het ontwerp indien Opdrachtgever goedkeuring heeft gegeven overeenkomstig artikel 5 lid 2 en 3 van deze Algemene voorwaarden.

3. De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst.

4. SunlineDesign is niet aansprakelijk voor schade op basis van onjuist advies indien Opdrachtgever onjuiste, niet-representatieve of irrelevante gegevens heeft verstrekt.

5. SunlineDesign is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet uitsluitend begrepen gevolgschade en inkomstenderving.

6. SunlineDesign is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de verplichtingen, voortvloeiend uit de Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door overmacht als bedoeld in artikel 10.

7. Indien SunlineDesign aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die daadwerkelijk door de Opdrachtgever is opgelopen, betaald of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van SunlineDesign met betrekking tot haar Diensten.

8. De aansprakelijkheid van SunlineDesign is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien  SunlineDesign niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door Opdrachtgever betaalde bedrag.

9. De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit artikel geldt niet indien sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van SunlineDesign.

10. Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet mag worden beperkt of uitgesloten.

Artikel 14. Overmacht

1. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van SunlineDesign waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de Overeenkomst niet meer mogelijk is.

2. Onder overmacht zoals in het vorige lid bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot: niet-nakoming van een derde, ziekte van personeel van SunlineDesign zelf of een derde, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen van SunlineDesign of van derden, brand, overstromingen, natuurrampen, rellen, oorlog of anderszins binnenlandse onrusten.

3. In geval van overmacht wordt nakoming van de Overeenkomst opgeschort zolang de overmacht aanhoudt.

4. Indien de overmacht langer dan één maand aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal  SunlineDesign overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten die SunlineDesign heeft gemaakt met betrekking tot de Overeenkomst.

Artikel 15. Vertrouwelijkheid van gegevens

Elk der partijen garandeert dat alle van de andere partij ontvangen gegevens waarvan men weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door een der partijen als zodanig zijn aangeduid. SunlineDesign kan hieraan niet worden gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor correcte uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 16. Identiteit van SunlineDesign

1. SunlineDesign is bij de KvK geregistreerd onder nummer 77046013 en draagt btw-identificatienummer NL003139599B73. SunlineDesign is gevestigd aan de Wielewaalpad 10 (5327AV) te Hurwenen.

2. SunlineDesign is per e-mail te bereiken via contact@sunlinedesign.nl of middels de website www.sunlinedesign.nl.

Artikel 17. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Contact informatie


Liever persoonlijk afspreken? Kom gerust langs, ik zet de koffie vast klaar!

Liever persoonlijk afspreken? Kom gerust langs, ik zet de koffie vast klaar!
 
Liever persoonlijk afspreken? Kom gerust langs, ik zet de koffie vast klaar!

Telefoonnummer

Telefoonnummer

Let's together

Heb je vragen?

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en zijn het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google van toepassing.

Contactgegevens:

Volg mij:

Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.