LOGO ONTWERP
Logo's die impact maken
Logo's die impact maken
Een logo is het belangrijkste aspect van jouw bedrijf. Maak meteen een goede indruk bij je potentiële klanten door een professioneel logo te presenteren. Hierdoor zul je je betrouwbaarheid versterken en kun je potentieel nieuwe klanten over de streep trekken!
Een logo is het belangrijkste aspect van jouw bedrijf. Maak meteen een goede indruk bij je potentiële klanten door een professioneel logo te presenteren. Hierdoor zul je je betrouwbaarheid versterken en kun je potentieel nieuwe klanten over de streep trekken!
Html code voor element rechts.
Op Maat Gemaakte Logo Ontwerpen bij SunlineDesign
Maatwerk Logo
Ontwerpen bij SunlineDesign
Uit onderzoek blijkt dat een sterk logo kan zorgen voor een omzetstijging tot 120%. Bij SunlineDesign ben je aan het juiste adres voor een uniek en op maat gemaakt logo ontwerp dat de essentie van jouw merk vastlegt. Als ervaren grafisch vormgever combineer ik professionele expertise met een creatieve benadering om logo’s te creëren die echt opvallen.
Ik hecht grote waarde aan jouw visie en input, en werk nauw met je samen om een logo te ontwikkelen dat perfect bij jouw merk past. Of je nu een strakke moderne stijl zoekt of juist iets speels en kleurrijks, ik pas mijn ontwerpen aan op jouw voorkeuren. Met mijn inzicht in designtrends en onderzoeken vooraf zorg ik ervoor dat het logo niet alleen visueel aantrekkelijk is, maar ook een krachtige boodschap communiceert. Kies voor SunlineDesign en krijg een logo dat jouw verhaal vertelt en indruk maakt op jouw doelgroep. Wist je trouwens dat zo’n 70% van de Nederlandse bedrijven opereert zonder logo? Als je niet bereid bent om in je bedrijf te investeren, waarom zouden anderen dan in je bedrijf investeren?
Uit onderzoek blijkt dat een sterk logo kan zorgen voor een omzetstijging tot 120%. Bij SunlineDesign ben je aan het juiste adres voor een uniek en op maat gemaakt logo ontwerp dat de essentie van jouw merk vastlegt. Als ervaren grafisch vormgever combineer ik professionele expertise met een creatieve benadering om logo’s te creëren die echt opvallen.
Ik hecht grote waarde aan jouw visie en input, en werk nauw met je samen om een logo te ontwikkelen dat perfect bij jouw merk past. Of je nu een strakke moderne stijl zoekt of juist iets speels en kleurrijks, ik pas mijn ontwerpen aan op jouw voorkeuren. Met mijn inzicht in designtrends en onderzoeken vooraf zorg ik ervoor dat het logo niet alleen visueel aantrekkelijk is, maar ook een krachtige boodschap communiceert. Kies voor SunlineDesign en krijg een logo dat jouw verhaal vertelt en indruk maakt op jouw doelgroep. Wist je trouwens dat zo’n 70% van de Nederlandse bedrijven opereert zonder logo? Als je niet bereid bent om in je bedrijf te investeren, waarom zouden anderen dan in je bedrijf investeren?
Vertrouwd in
Grafisch Ontwerp
Vertrouwd in Grafisch Ontwerp
Ik help je om jouw merk te versterken met unieke ontwerpen die in het oog springen. Met mijn expertise, oog voor detail
en persoonlijke aanpak zorg ik voor succesvolle visuele communicatie. Laat jouw merk, product of dienst stralen met
professioneel grafisch ontwerp en laat een onuitwisbare indruk achter op jouw doelgroep.
Ik help je om jouw merk te versterken met unieke ontwerpen die in het oog springen. Met mijn expertise, oog voor detail en persoonlijke aanpak zorg ik voor succesvolle visuele communicatie. Laat jouw merk, product of dienst stralen met professioneel grafisch ontwerp en laat een onuitwisbare indruk
achter op jouw doelgroep.
DE KENMERKEN VAN
EEN GOED LOGO ONTWERP
KENMERKEN
GOED LOGO ONTWERP
Een logo is een grafisch symbool of beeld dat wordt gebruikt om een merk of bedrijf te vertegenwoordigen. Het is een herkenbare afbeelding dat je vaak ziet op producten, websites, borden, drukwerk en nog veel meer. Het logo is als het gezicht van het merk. Het helpt mensen om snel te weten welk merk het is, zelfs zonder de naam te lezen. Denk maar aan grote bedrijven zoals Apple of Nike. Hun logo’s zijn heel bekend. Een goed logo is uniek en roept een gevoel of idee op dat past bij het merk. Het is een soort visuele handtekening die mensen helpt te onthouden waar het merk voor staat. Een goed ontworpen logo heeft de volgende kenmerken:
Een logo is een grafisch symbool of beeld dat wordt gebruikt om een merk of bedrijf te vertegenwoordigen. Het is een herkenbare afbeelding dat je vaak ziet op producten, websites, borden, drukwerk en nog veel meer.
Het logo is als het gezicht van het merk. Het helpt mensen om snel te weten welk merk het is, zelfs zonder de naam te lezen. Denk maar aan grote bedrijven zoals Apple of Nike. Hun logo’s zijn heel bekend. Een goed logo is uniek en roept een gevoel of idee op dat past bij het merk. Het is een soort visuele handtekening die mensen helpt te onthouden waar het merk voor staat. Een goed ontworpen logo heeft de volgende kenmerken:
Eenvoudig en herkenbaar
Een goed logo ontwerp is eenvoudig en gemakkelijk te herkennen. Het moet in staat zijn om snel een indruk achter te laten bij de kijker.
Uniek en onderscheidend
Het logo moet uniek en onderscheidend zijn en zich onderscheiden van de concurrentie.
Consistentie
Het logo, lettertype, kleuren en specifieke vormen moeten consistent worden gebruikt in alle communicatie-uitingen van het bedrijf. Van de website tot social media en drukwerk. Dit versterkt de herkenbaarheid van het merk.
Schaalbaar
Een goed logo moet schaalbaar zijn en in diverse formaten en op verschillende media goed werken, van visitekaartjes tot billboards. Daarom ontvang je ook altijd vector-bestanden van uw logo ontwerp.
Kleurgebruik
Kleur is een belangrijk aspect van elk logo. Het moet de juiste kleuren gebruiken die passen bij de visie en waarden van het bedrijf of merk.
Tijdloos
Het logo moet tijdloos zijn en niet snel verouderen. Het vinden van de juiste balans zorg ervoor dat een logo lang mee gaat.
Gemakkelijk te reproduceren
Het logo moet gemakkelijk te reproduceren zijn, zowel in print als digitaal. Het moet ook werken in verschillende kleurruimtes, zoals RGB (voor beeldschermen) of CMYK (voor print- en drukwerk).
Memorabel
Het logo moet memorabel zijn. Het moet een blijvende indruk achterlaten bij de kijker en het merk in hun geheugen graveren. Dit kan worden bereikt door een uniek en creatief ontwerp dat zich onderscheidt van de massa.
"A good logo is recognizable
a great logo is unforgettable"
"A good logo is recognizable
a great logo is unforgettable"
GA VOOR EEN FLEXIBEL
EN SCHAALBAAR LOGO
KIES EEN
FLEXIBEL LOGO
Jouw bedrijfslogo zal uiteindelijk op diverse uitingen verschijnen, van websites tot billboards, brochures en briefpapier (en nog heel veel meer). Omdat al deze uitingen andere formaten hebben is het heel belangrijk dat jouw logo schaalbaar is. Dit houdt in dat bij het ontwerpen van een logo rekening wordt gehouden met de mogelijkheid om het logo op verschillende formaten te gebruiken zonder verlies van kwaliteit.
Of het nu groot of klein wordt afgebeeld, schaalbaarheid zorgt ervoor dat het logo zijn visuele kenmerken behoudt, zoals helderheid en verhoudingen. Hierdoor blijft het logo herkenbaar en effectief. Het verzekert consistentie en impact in diverse visuele contexten. Het is dus van belang om kleine details te vermijden evenals kleine of moeilijk leesbare lettertypes. Het belangrijkste is dat klanten je logo gaan herkennen. Daarnaast moet je ook denken aan het logo in zwart-wit (als dit niet al het geval is). Blijft het logo (de boodschap) sterk en duidelijk? Dan heb je een sterk logo! Ik neem deze cruciale aspecten mee in het ontwerpproces om te verzekeren dat het eindresultaat aan al deze eisen voldoet.
100%
Tevredenheidgarantie
100% tevreden- heidgarantie
Ik ben van mening dat jij als klant 100% tevreden moet zijn over het resultaat
van het ontwerp dat ik voor jou gemaakt heb. Ik bied dan ook een 100% tevredenheids-garantie wat niets anders inhoudt dan dat ik net zolang
ontwerp totdat jij helemaal tevreden bent.
100% tevredenheid
Ik ben van mening dat jij als klant 100% tevreden moet zijn over het resultaat van het ontwerp dat ik voor jou gemaakt heb. Ik bied dan ook een 100% tevredenheids-garantie wat niets anders inhoudt dan dat ik net zolang ontwerp totdat jij helemaal tevreden bent.
DE RICHTLIJNEN
VOOR EEN GOED LOGO
RICHTLIJNEN
VOOR EEN GOED LOGO
Het proces van het laten ontwerpen van een logo begint met een duidelijk beeld van jouw wensen. Hoewel ik graag advies geef, ben jij als ondernemer degene met het diepste inzicht in jouw bedrijf en branche. Het is van cruciaal belang om te weten welke uitstraling je wilt bereiken met jouw bedrijfslogo en voor welke doelgroep het logo bedoeld is. Hierbij spelen ook de diverse doelgroepen een rol, zoals zakelijke klanten, jongeren en kinderen, die elk om verschillende soorten logo’s vragen. Zakelijke klanten geven de voorkeur aan een professioneel en strak ontwerp, terwijl jongeren en kinderen eerder worden aangesproken met speelse en vrolijke logo’s. Een krachtig logo is altijd uniek, eenvoudig en tijdloos.
Als je op zoek bent naar professionele hulp bij het ontwerpen van een goed logo dat aan alle benoemde richtlijnen voldoet, raad ik je aan om contact op te nemen met mij. Ik sta klaar om je te begeleiden bij het ontwerpen van een logo dat zowel uniek als herkenbaar is, en perfect aansluit bij de identiteit van jouw merk en de beoogde doelgroep. Met mijn uitgebreide expertise en ruime ervaring zullen we er samen voor zorgen dat je een logo verkrijgt dat jouw merk op de meest effectieve manier vertegenwoordigt.
hier de verschillende soorten logo's in de banner plaatsen
DE VERSCHILLENDE
SOORTEN LOGO'S OP EEN RIJ
ALLE SOORTEN
LOGO'S OP EEN RIJ
In de wereld van grafische vormgeving is het creëren van een doeltreffend logo een kunst op zich. Een logo is immers het gezicht van een merk, de visuele presentatie die in één oogopslag de kernwaarden en identiteit moet overbrengen. Er bestaan talloze benaderingen om dit te bereiken, resulterend in een verscheidenheid aan logo-types. Van de minimalistische eenvoud van een beeldmerk logo tot de gecombineerde kracht van een combinatielogo, elk type heeft zijn eigen unieke eigenschappen en toepassingen. Hieronder de 8 verschillende logo soorten op een rij.
Abstract logo
Een abstract logo maakt gebruik van vormen, lijnen en kleuren om een unieke en symbolische representatie van een merk te creëren. Het is vaak niet direct herkenbaar als iets concreets, maar het roept emoties en associaties op die verband houden met het merk.
Monogram logo
Een monogram logo bestaat uit de initiaalletters van de merknaam, vaak kunstzinnig samengevoegd. Dit type logo straalt vaak een gevoel van elegantie en erfgoed uit, en wordt vaak gebruikt door merken met lange namen.
Combinatie logo
Een combinatielogo combineert een woordmerk met een bijbehorend symbool of pictogram. Dit biedt zowel de herkenbaarheid van de naam als de visuele identiteit van het symbool, wat samen een krachtige merkassociatie oplevert.
Embleem logo
Een embleem logo heeft vaak een traditioneel en klassiek gevoel. Het combineert de merknaam met een geïllustreerd symbool in een samenhangend geheel, vergelijkbaar met een zegel. Dit type logo wordt vaak gebruikt door scholen, universiteiten en ambachtelijke merken.
Woordmerk logo
Bij een woordmerk logo ligt de nadruk op de naam van het merk. De typografie wordt zorgvuldig gekozen en vormgegeven om de identiteit van het merk te communiceren. Dit type logo is vooral krachtig voor merken met een herkenbare naam.
Mascotte logo
Een mascotte logo omvat een geïllustreerd karakter of symbool dat het merk vertegenwoordigt. Het is speels en kan vooral aantrekkelijk zijn voor merken die zich op jongere doelgroepen richten.
Beeldmerk logo
Een beeldmerk logo bestaat uit een opvallend symbool of pictogram zonder tekst. Dit logo moet sterk genoeg zijn om op zichzelf te staan en toch de kernwaarden van het merk over te brengen.
Dynamisch logo
Een dynamisch logo is flexibel en kan van vorm, kleur of compositie veranderen. Het past zich aan verschillende contexten aan en kan een modern en innovatief imago voor het merk creëren.
Waarom kiezen
voor SunlineDesign?
Waarom SunlineDesign?
Mijn werkwijze
1
Kennismaken & bespreken
Heb je interesse in één of meer diensten? Vooraf kunnen wij een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek. In dit gesprek kun jij precies aangeven wat de wensen zijn en vertel ik je de mogelijkheden. Zo kunnen wij samen werken aan een eerste opzet voor het gewenste eindproduct wat jij in gedachte hebt. Dit concept ga ik vervolgens uitwerken.
2
Idee & concept
Op basis van ons kennismakingsgesprek bedenk ik ideeën en werk ik verschillende conceptontwerpen uit. Bij de ontwerpen zal ik vertellen hoe ik op dit idee ben gekomen zodat je de gedachte erachter kunt begrijpen. Je kunt hierop aangeven of je tevreden bent met een van de ontwerpen of dat je graag aanpassingen wilt laten doen.
3
Ontwerpen & creëren
Als het uiteindelijke conceptontwerp klaar is begin ik aan de realisatie van het gewenste eindproduct. De uitkomst is een product waar we allebei trots op zijn. Of dat nu een uitgewerkt logo, social advertentie, een complete website of flyer is, ik ben pas tevreden wanneer jij tevreden bent.
4
Overdragen & nazorg
Tijdens de overdracht bespreken we hoe het eindresultaat gebruikt kan worden. Daarnaast ben ik altijd bereikbaar mocht je naderhand nog vragen hebben over het product wat ik voor jou gemaakt heb. Nazorg is een belangrijk onderdeel van het project.
Mijn werkwijze
1
Kennismaken
& bespreken
Heb je interesse in één of meer diensten? Vooraf kunnen wij een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek. In dit gesprek kun jij precies aangeven wat de wensen zijn en vertel ik je de mogelijkheden. Zo kunnen wij samen werken aan een eerste opzet voor het gewenste eindproduct wat jij in gedachte hebt. Dit concept ga ik vervolgens uitwerken.
2
IDEE &
CONCEPT
Op basis van ons kennismakingsgesprek bedenk ik ideeën en werk ik verschillende conceptontwerpen uit. Bij de ontwerpen zal ik vertellen hoe ik op dit idee ben gekomen zodat je de gedachte erachter kunt begrijpen. Je kunt hierop aangeven of je tevreden bent met een van de ontwerpen of dat je graag aanpassingen wilt laten doen.
3
ONTWERPEN
& CREËREN
Als het uiteindelijke conceptontwerp klaar is begin ik aan de realisatie van het gewenste eindproduct. De uitkomst is een product waar we allebei trots op zijn. Of dat nu een uitgewerkt logo, social advertentie, een complete website of flyer is, ik ben pas tevreden wanneer jij tevreden bent.
4
OVERDRAGEN
& NAZORG
Tijdens de overdracht bespreken we hoe het eindresultaat gebruikt kan worden. Daarnaast ben ik altijd bereikbaar mocht je naderhand nog vragen hebben over het product wat ik voor jou gemaakt heb. Nazorg is een belangrijk onderdeel van het project.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
FAQ
Wanneer ik een eerste concept oplevering toestuur of een correctie doe op een logo ontvang je een e-mail met daarin de logo concepten (of het gewijzigde concept in het geval van een correctieronde) als bijlage. Je kunt op deze e-mails een antwoord sturen met daarin je feedback.
Het is deels afhankelijk van de opdracht die u bij ons neerlegt. We hanteren voor een standaard logo aanvraag waarbij u ons vraagt om voor u een aantal concepten te bedenken een minimum van twee maar in de praktijk zijn dit er vaak drie of vier. Echter wanneer u ons vraagt om een eigen schets van u uit te werken ontvang je één concept met daarbij mogelijk nog een extra variatie (bijvoorbeeld met andere kleuren of een ander lettertype).
Voor een logo met mascotte- of cartoon tekening (met hele specifieke wensen) hanteren we ook een minimum van één concept.
Uiteraard zijn in alle gevallen correcties inclusief.
Alle correctierondes zijn inclusief. De rondes duren circa 3 werkdagen maar vaak gaan deze sneller (1-2 werkdagen).
Je krijgt volledige rechten over het logo zodra de betaling aan ons voldaan is (de betaling staat daarbij voor de overdracht). Dit zijn gebruiksrechten, je mag het logo of elementen van het logo niet doorverkopen (niet commercieel in te zetten) maar verder mag je er mee doen en laten wat je wilt. Wij werken net even anders dan de meeste van onze concurrenten, bij ons geen addertjes onder het gras of plotseling bijkomende kosten.
Alle opdrachten die u bij ons plaatst zijn inclusief correctierondes en van te voren weet u al wat het gaat kosten. Wij bieden echter een 100% tevredenheidsgarantie. Wij hebben dan ook een breed netwerk van vormgevers waardoor we in het meest erge geval kunnen wisselen van vormgever. Maar wees gerust, in de praktijk is ons dit pas één keer overkomen.
Wel vragen we u natuurlijk om de samenwerking met ons aan te gaan. Een goed logo komt van twee kanten. Zonder goede feedback of duidelijke wensen is het voor ons natuurlijk lastig om u een goed voorstel te kunnen doen. Dat zelfde gaat op voor een correctieronde, des te duidelijker u ons uw feedback kan beschrijven des te eerder komen we tot het perfecte logo.
We hebben ons proces voor u beschreven op de pagina ‘ons logo ontwerp proces‘.
Je ontvangt van ons zowel vector als rasterbestanden. De standaard set bestaat uit de vectorbestanden AI, EPS en PDF en de rasterbestanden JPG en PNG. Deze laatste twee ontvang je in zowel lage als hoge resolutie (72dpi/300dpi).
Een kleine uitleg van de bestanden die wij opleveren
- .AI bestand; het bestand waarin het logo is gemaakt (Adobe Illustrator) en ook aangepast kan worden (deze bestanden zijn op te rekken tot oneindig formaat)
- .EPS bestand; een bewerkbaar bestand dat nodig is voor sommige druktechnieken en/of bepaalde software pakketten
- .PDF bestand; een extra, niet bewerkbaar maar wel te drukken bestand, nodig in sommige situaties
- .JPG bestanden; deze zijn geschikt voor allround gebruik op het web, de versie met toevoeging -high in de bestandsnaam is opgeslagen in 300dpi, betreft het bestand in hogere resolutie
- .PNG bestanden; deze zijn geschikt voor allround gebruik op het web en hebben een transparante achtergrond, de versie met toevoeging -high in de bestandsnaam is opgeslagen in 300dpi, dat betreft het bestand in hogere resolutie
Daarnaast leveren we graag het bestand aan wat u nodig heeft mocht deze geen onderdeel zijn van onze standaard set. Zo zijn er bepaalde bestandstypes waar we af en toe eens om gevraagd worden, denk aan bijvoorbeeld DWG (autocad) bestanden.
Volgens de Auteurswet mag niemand met jouw logo “aan de haal gaan”. Wel kan iemand “het idee” gebruiken om een logo te maken dat erop lijkt. Om je hiertegen in te dekken kun je het beeldmerk registreren bij het Benelux Bureau voor Intellectuele Eigendom www.boip.int
Ik heb verschillende informatie nodig om een goed logo te kunnen ontwerpen. Na akkoord van de offerte ontvang je een vragenformulier over jouw bedrijf en de gewenste uitstraling. Daarnaast zijn voorbeelden van andere logo’s of ontwerpen die jou aanspreken ook gewenst om zo tot het perfecte logo te komen dat jouw bedrijf weerspiegelt.
Ik streef altijd naar een uniek en onderscheidend logo voor jouw bedrijf. Ik maak dan ook geen gebruik van bestaand stockmateriaal of clipart.
Jazeker. Het komt regelmatig voor dat een opdrachtgever zelf al specifieke ideeën heeft voor een logo, maar niet over de kennis beschikt om dit idee uit te werken tot een professioneel logo. In dat geval kan ik meteen de focus leggen op dit specifieke concept. Minder (denk)werk voor mij, minder kosten voor jou!
Naast het ontwerpen van nieuwe logo’s, verzorg ik ook regelmatig een ‘re-design’ van een logo. Ik maak een fris en eigentijds logo, met behoud van herkenbare elementen.
Wanneer ik een eerste concept oplevering toestuur of een correctie doe op een logo ontvang je een e-mail met daarin de logo concepten (of het gewijzigde concept in het geval van een correctieronde) als bijlage. Je kunt op deze e-mails een antwoord sturen met daarin je feedback.
Het is deels afhankelijk van de opdracht die u bij ons neerlegt. We hanteren voor een standaard logo aanvraag waarbij u ons vraagt om voor u een aantal concepten te bedenken een minimum van twee maar in de praktijk zijn dit er vaak drie of vier. Echter wanneer u ons vraagt om een eigen schets van u uit te werken ontvang je één concept met daarbij mogelijk nog een extra variatie (bijvoorbeeld met andere kleuren of een ander lettertype).
Voor een logo met mascotte- of cartoon tekening (met hele specifieke wensen) hanteren we ook een minimum van één concept.
Uiteraard zijn in alle gevallen correcties inclusief.
Alle correctierondes zijn inclusief. De rondes duren circa 3 werkdagen maar vaak gaan deze sneller (1-2 werkdagen).
Je krijgt volledige rechten over het logo zodra de betaling aan ons voldaan is (de betaling staat daarbij voor de overdracht). Dit zijn gebruiksrechten, je mag het logo of elementen van het logo niet doorverkopen (niet commercieel in te zetten) maar verder mag je er mee doen en laten wat je wilt. Wij werken net even anders dan de meeste van onze concurrenten, bij ons geen addertjes onder het gras of plotseling bijkomende kosten.
Alle opdrachten die u bij ons plaatst zijn inclusief correctierondes en van te voren weet u al wat het gaat kosten. Wij bieden echter een 100% tevredenheidsgarantie. Wij hebben dan ook een breed netwerk van vormgevers waardoor we in het meest erge geval kunnen wisselen van vormgever. Maar wees gerust, in de praktijk is ons dit pas één keer overkomen.
Wel vragen we u natuurlijk om de samenwerking met ons aan te gaan. Een goed logo komt van twee kanten. Zonder goede feedback of duidelijke wensen is het voor ons natuurlijk lastig om u een goed voorstel te kunnen doen. Dat zelfde gaat op voor een correctieronde, des te duidelijker u ons uw feedback kan beschrijven des te eerder komen we tot het perfecte logo.
We hebben ons proces voor u beschreven op de pagina ‘ons logo ontwerp proces‘.
Meer informatie of een offerte?
Meer informatie
of een offerte?
Jouw logo door SunlineDesign laten ontwerpen? Laat dan hieronder je gegevens achter.
Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met je op voor een passend voorstel.
Jouw logo door SunlineDesign laten ontwerpen? Laat dan hieronder je gegevens achter. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met je op voor een passend voorstel.
Let's
Together
Contact
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en zijn het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google van toepassing.